Az emberek többsége azt gondolná, hogy minél régebb óta vezet valaki, minél több ezer km van mögötte, annál profibban tud vezetni és jobban tudja megítélni a forgalmi helyzeteket. Vannak azonban olyan tényezők, amelyeket pont a profibb vezetők tudnak rosszul (legalábbis ezt mutatják a tapasztalatok). Több százezer levezetett km-rel és 15 év aktív vezetői tapasztalattal próbálom összeírni, amit a profibb vezetők rosszul tudnak.
- A kezdő vezetők sokkal gyorsabban tudnak vezetni, ha dudával, ráközelítéssel serkentjük őket.
- A fékút mértéke és a vezetői tapasztalat mértéke között fordított arányosság áll fenn. (Magyarázat gyengébb matekosok számára: A fékút mértékét jelentősen csökkenti a nagyobb vezetői tapasztalat.) Így el lehet jutni olyan szintre, amikor már szinte nem is kell követési távolságot tartani.
- Ha az előttünk lévő autós egy kereszteződés előtt lelassít, mert nem tudja, melyik sávba kell besorolnia (esetleg még térképet is tart a kezében), akkor dudálással, egyezményes jelek felmutatásával, hirtelen ráközelítéssel tudunk neki segíteni a gyorsabb tájékozódás elsajátításában.
- Az autó irányjelzőjének a használata csak a többi autós számára kötelező. A profik anélkül is tudják, merre akarnak kanyarodni, hogy emlékeztetnék magukat az irányjelzőjük használatával.
- Vezetés közben csak telefonálni nem szabad kihangosító nélkül (ha rendőr van a közelben). SMS-t, email-t írni/olvasni lehet. Elvégre az email-t nem lehet kihangosítani.
- Az autópálya belső sávjában csak addig szabad a megengedett maximális sebességgel haladni, amíg egy gyorshajtó utol nem ér.
- Ha kényelmetlen a biztonsági öv, akkor nem kell használni.
- A profik nyugodtan mehetnek 260 km/órával is az autópályán. Ha balesetet szenvednek ezzel a sebességgel, úgyse fogja őket senki felelősségre vonni. (Végülis a második részét jól tudják.)
Mit hagytam ki? Várom a kommenteket. :)